icon_radio

RÀDIO Igualada notícies vespre

BLOG

Ajuntaments i comerciants de la Conca d’Òdena preparen el pas a la fase 1 de la desescalada

Els ajuntaments i les associacions de comerciants de la Conca d’Òdena ja treballen, units sota la campanya conjunta Conca Comerç, en el proper salt a la fase 1 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat. En aquesta nova fase del procés de desescalada, s’ampliaran les possibilitats d’activitat comercial, horaris, reunions i mobilitat de la ciutadania.

En el vessant comercial, per exemple, podran reobrir els comerços minoristes o els serveis professionals de fins a 400 m2, que ho hauran de amb estrictes mesures de desinfecció i amb limitacions pel que fa a l’entrada de clients l’interior. En queden exclosos, en qualsevol cas, aquells que es trobin en centres comercials, que romanen tancats. També podran reobrir les terrasses de bars i restaurants, amb un aforament màxim del 50%. I també ho podran fer, entre altres, serveis que requeriran cita prèvia, com ara centres de jardineria, vivers o concessionaris d’automòbils.

 

Conca Comerç, front comú pel comerç local

La iniciativa Conca Comerç la van impulsar, el passat mes d’abril, coincidint amb el confinament perimetral del territori decretat per la Generalitat de Catalunya, els ajuntaments d’Igualada, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui i Òdena i les associacions de comerciants d’aquests municipis ─Igualada Comerç, Mercat Municipal de la Masuca, Nou Centre d’Igualada, Vilanova Comerç, Unió d’Establiments de Montbui (UEM) i Comerç d’Òdena─. El lema general de la campanya és “Ara més que mai” i l’objectiu passa per estimular al màxim el consum de proximitat entre la ciutadania de la Conca d’Òdena.

En aquestes primeres setmanes, en la primera etapa de la campanya i sota el sub lema “Ara més que mai, estem per tu”, els municipis han difós per diferents vies la relació d’establiments que podien oferir-los serveis: tant aquells de primera necessitat, oberts des del primer moment, com aquells que van poder obrir amb condicions molt específiques amb l’arribada de la fase zero. A més, s’ha donat suport a aquells establiments que ho necessitaven a l’hora de promocionar els seus serveis, productes i ofertes especials, per tal d’arribar al màxim possible de ciutadania.

També s’han dut a terme diferents cursos en línia gratuïts adreçats als comerciants i emprenedors locals. S’hi ha tractat temes com els nous models de comerç i les eines digitals. Han tingut una molt bona acollida, amb la participació d’unes setanta persones cadascun i, per això, ja s’està estudiant programar noves propostes,

 

Noves alternatives per comerç i ciutadania

La nova etapa portarà el sub lema “Ara més que mai, jo compro a casa”. I, com ja es va fer en la primera etapa, es distribuiran vinils amb aquest lema que els comerços podran lluir als seus aparadors.

Amb l’obertura de nous establiments i les noves possibilitats pel que fa a la mobilitat, es preveu intensificar també les accions de promoció del consum en establiments locals, tant en xarxes com en mitjans de comunicació. També s’ha editat un vídeo que mostra com s’està produint aquesta arrencada i que té l’objectiu clar de sensibilitzar la població sobre la importància de comprar a casa.

Una de les principals accions, però, serà la posada en marxa el web concacomerç.cat, una plataforma on tothom podrà consultar el directori complet de comerços de la Conca d’Òdena, els productes i serveis que ofereixen i les condicions en què s’hi podrà accedir en funció de cada fase de la desescalada. També s’hi inclouran ofertes, promocions i una àmplia oferta de restauració, a banda d’un apartat amb actes culturals i comercials destacats.

tornar_radioIgualada