icon_radio

RÀDIO Igualada notícies vespre

BLOG

Dos emprenedors d’ #Igualada creen un nou concepte de menjar per emportar

Dos emprenedors d’Igualada, Fernando Serrano i Rubén Martínez, han posat en marxa un nou projecte gastronòmic inèdit a la ciutat d’Igualada i al conjunt de la comarca. Es tracta d’una experiència gastronòmica que té com a ingredient estrella la tonyina vermella Balfegó. Tots els plats estan elaborats amb la base de la tonyina vermella amb l’objectiu de donar a conèixer aquest producte ‘premium’ al conjunt de ciutadans de la Conca d’Òdena. La iniciativa, que porta per nom Festival Tuna, només ofereix 10 menús cada setmana, que se serveixen els divendres a la nit.

El projecte serveix els “packs” a domicili i les comandes s’han de fer online a través de la pàgina web www.festivaltuna.com. Es tracta de 10 menús complerts dobles i també es dona l’opció de fer maridatge amb vins. El projecte es va gestar en ple confinament per la pandèmia de la covid-19, ja que els dos emprenedors igualadins van veure que a Igualada i, per extensió a la Conca d’Òdena, hi havia una manca de propostes gastronòmiques relacionades amb el menjar japonès de qualitat i, a més, que te l’enviessin a casa.

Davant d’aquesta situació, els dos joves van buscar un “aliat” per poder posar en marxa la iniciativa. Aquí va entrar en joc el nou espai cultural i gastronòmic del Kiosk del Rec, impulsat pel músic Quico Tretze. Les restriccions de la covid-19 han provocat que els restaurants no puguin obrir pel servei de sopars i això ha fet que el projecte Festival Tuna aprofiti les hores que la cuina del Kiosk del Rec està aturada per preparar el seu servei. “Es tracta d’un win-win per les dues parts”, asseguren els responsables del projecte.

De moment, el servei a domicili està disponible per a les poblacions d’Igualada, Òdena, Santa Margarida de Montbui i Vilanova del Camí però no es descarta ampliar-ho a més poblacions en un futur.

Sobre la tonyina vermella Balfegó

La companyia Balfegó, amb seu a l’Ametlla de Mar (Tarragona), es dedica a la producció i venda de tonyina vermella de qualitat.

Actualment, el grup exporta els seus productes a 33 països d’arreu del món, que representen el 80% de les seves vendes. A més, darrerament la ventresca i el llom de tonyina vermella Balfegó ha rebut tres estrelles d’or –la màxima puntuació- en l’International Taste & Quality Institute (iTQi), líder mundial en certificació d’aliments i begudes.

Experiència d’èxit en projectes d’emprenedoria

A Fernando Serrano i Rubén Martínez els avalen deu anys d’experiència en el mon online i de l’emprenedoria, ja que juntament amb dos socis més, van fundar el projecte de Motobuykers – el club de venda online de material relacionat amb les motos-. Motobuykers va néixer l’any 2010 de la mà de quatre emprenedors igualadins i el 2018 va ser adquirida pel grup suec Pierce, una empresa nascuda a Estocolm el 2009 i que opera a 17 mercats europeus.

tornar_radioIgualada