
RÀDIO Destacats
BLOG

El nou Pla Director de la Conca d’Òdena podria generar 4.000 nous llocs de treball al territori
Així ho ha assegurat l’alcalde d’Igualada i president de la Mancomunitat, Marc Castells, aquest dimarts, durant la presentació del Pla Director Urbanístic de l’Activitat Econòmica de la Conca, que ha estat aprovat definitivament aquesta mateixa setmana per la Comissió de Territori de Catalunya. Aquest document preveu impulsar 4 nous sectors d’activitat econòmica a la Conca, amb una superfície total de 205 hectàrees, de les quals prop de la meitat es destinaran a usos industrials.
Els quatre sectors industrials previstos per aquest Pla són el Parc Tecnològic i Empresarial de Jorba-Igualada, amb 16 hectàrees; l’entorn de l’aeròdrom d’Igualada-Òdena, amb 55 hectàrees; l’Hostal del Porc a Vilanova del Camí, amb 8 hectàrees; i, finalment, El Raval i Can Marquès a Òdena, amb 19 hectàrees. Segons el director general d’Ordenació del Territori, Agustí Serra, els quatre sectors es faran per aquest ordre i es començaran a desenvolupar abans d’un any.
El nou Pla Director suposa un canvi substancial respecte el document del 2009 que preveia la creació de 500 hectàrees de sòl industrial a la Conca d’Òdena, 400 més que el pla actual. El secretari de Territori, Francesc Sutrias, assegura que cal preservar el territori, però, no descarta que en un futur, si és necessari, el nombre d’hectàrees es pugui ampliar.
Aquest nou Pla Urbanístic l’impulsa la Generalitat de manera coordinada amb els 7 municipis que conformen la Mancomunitat de la Conca d’Òdena. El president d’aquest ens destaca el gran consens entre els alcaldes i alcaldesses de la Conca, malgrat ser de diferents formacions polítiques i, també , que el document s’ha fet tenint en compte la preservació dels espais naturals.
Abans de l’aprovació definitiva d’aquest nou Pla Director Urbanístic de l’Activitat Econòmica de la Conca d’Òdena es va dur a terme un procés participatiu obert a tota la població dels municipis afectats, que va recollir més d’un miler d’aportacions.