icon_radio

RÀDIO Igualada notícies

BLOG

Fins el 30 de setembre es poden optar als ajuts LEADER 2026

Els ajuts LEADER, finançats pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i la Generalitat, destinen 7 milions d’euros a projectes que impulsin el desenvolupament econòmic, la innovació i la sostenibilitat de les zones rurals. Les sol·licituds es podran presentar fins al 30 de setembre de 2026.

La convocatòria s’adreça principalment a microempreses, petites i mitjanes empreses, persones emprenedores, cooperatives, societats agràries de transformació, associacions i altres entitats, així com, en determinats casos, a administracions públiques locals. Les actuacions subvencionables inclouen inversions destinades a crear noves activitats econòmiques, ampliar o modernitzar negocis existents, incorporar processos innovadors, millorar la competitivitat de les empreses o impulsar iniciatives que afavoreixin la transició ecològica, l’eficiència energètica i l’economia circular.

A la comarca de l’Anoia, poden optar als ajuts les empreses i entitats ubicades als 19 municipis que formen part del territori Leader: Argençola, Bellprat, Calaf, Calonge de Segarra, Carme, Castellfollit de Riubregós, Copons, Jorba, la Llacuna, Montmaneu, Orpí, els Prats de Rei, Pujalt, Rubió, Sant Martí de Tous, Sant Martí de Sesgueioles, Sant Pere Sallavinera, Santa Maria de Miralles i Veciana.

 

tornar_radioIgualada