icon_radio

RÀDIO Destacats

BLOG

Igualada serà l’escenari aquest dimarts, 15 d’octubre, d’una prova de sirenes de risc químic

Aquest és el so de la sirena de risc químic que s’activarà aquest dimarts a les 10 del matí. Es tracta d’una prova de sirenes de risc químic que es farà a diferents municipis de Catalunya, entre ells Igualada.

Aquestes sirenes són el sistema d’avís a la ciutadania previst en els plans de protecció civil per emergències químiques quan un accident químic és greu i pot afectar la població. A Igualada, el simulacre s’iniciarà a les 10 del matí. S’enviarà l’alerta de Protecció Civil als telèfons mòbils informant de la realització de la prova, i al cap d’uns minuts s’activaran les sirenes de risc químic amb el so de confinament.

Aquesta prova de sirenes es porta a terme a poblacions afectades per risc químic. En el cas d’Igualada, el seu polígon industrial compta amb 2 empreses de nivell alt, 1 de nivell baix i 1 establiment d’explosius.

Tot i que es tracta d’un simulacre es demana la màxima col·laboració ciutadana. Així, es recomana a la població que segueixi les pautes d’autoprotecció en cas d’accident químic: refugiar-se a casa o a l’immoble més proper, tancar portes i finestres, desconnectar tots els sistemes de ventilació i esperar la notificació de fi d’alerta.

Podeu trobar més informació al web interior.gencat.cat/provasirenes.

tornar_radioIgualada