icon_radio

RÀDIO Destacats

BLOG

Jordi Cuadras qualifica “d’històric” que s’impulsi el carril bus a la B-23 i posa en valor les gestions fetes per fer sentir la veu d’Igualada

El portaveu a l’oposició de l’Ajuntament d’Igualada, Jordi Cuadras, celebra l’anunci fet aquesta setmana pel Govern d’Espanya de tirar endavant el carril bus a la carretera B-23 d’entrada a Barcelona fins a la Diagonal. La mesura és una llarga reivindicació de les ciutats de l’Àrea Metropolitana a la qual, a l’any 2019, Cuadras hi va sumar Igualada. Aleshores, com a candidat a l’alcaldia per Igualada Som-hi (PSC – Comuns – Igualada Oberta), va impulsar reunions amb diversos alcaldes de les ciutats per on passa la B-23 i també amb el vicepresident de l’Àrea Metropolitana.

Després d’aquelles primeres reunions per fer escoltar la veu d’Igualada i la necessitat d’aquest projecte, Jordi Cuadras s’ha mogut en altres àmbits els darrers mesos tot traslladant la reclamació a la ministra de Transports Raquel Sánchez, al subdelegat del govern espanyol a Barcelona Carlos Prieto, i a la tinent d’alcalde de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona Laia Bonet.

Amb les gestions fetes durant aquests tres anys, Cuadras afirma que “hem fet servir tots els contactes que tenim a les diferents administracions per donar més força a la reivindicació i fer-los veure que no es tractava només d’una millora pels municipis de l’Àrea Metropolitana, sinó que també per ciutats com Igualada. Ja hem dit que volem que Igualada tingui un rol a l’entorn metropolità i aquesta lluita conjunta amb les ciutats metropolitanes n’és un exemple”.

El regidor portaveu d’Igualada Som-hi destaca que “des d’Igualada necessitem el carril Bus per assegurar una connexió de 40 minuts amb Barcelona durant totes les hores del dia. Amb aquesta infraestructura, els autobusos de la Hispano Igualadina evitaran les retencions que es produeixen a les primeres hores del dia i el temps de viatge es veurà garantit. Això permetrà un millor servei a les persones que utilitzen l’autobús perquè sabran a quina hora surten i a quina hora arriben sense patir”. Jordi Cuadras afegeix que “des del PSC, els Comuns i el grup ciutadà Igualada Oberta esperem que sigui un important incentiu per augmentar l’ús del transport públic en un context d’emergència climàtica, ja que serà més ràpid accedir a Barcelona amb bus que amb cotxe”.

El carril Bus a la B-23 es crearà a través de la creació d’un quart carril d’entrada a Barcelona que es construirà on ara hi ha la mitjana de la carretera. El Govern d’Espanya pagarà les obres del carril bus i també assumirà el seu manteniment durant els pròxims anys. Paral·lelament a aquestes actuacions, el Ministeri cedirà la gestió de la via a la Generalitat. Les obres està previst que comencin durant aquest any 2022 i que acabin en un màxim de dos anys.

tornar_radioIgualada