RÀDIO Destacats
BLOG
La línia Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat renovarà la flota de combois el 2030
La línia que uneix l’Anoia, el Bages i el Baix Llobregat amb la ciutat de Barcelona suma més de 70.000 passatgers diaris, però a la vegada és la línia que també acumula més incidències.
Segons publica el portal 3Cat, la línia Llobregat-Anoia aglutina un terç dels usuaris, però pateixen més de la meitat de les incidències. Una xifra força més alta que la dels retards i les cancel·lacions de les línies del Vallès, on històricament s’hi han fet moltes més inversions. El president de FGC, Carles Ruiz explica que la línia Llobregat-Anoia acumula més retards perquè té “un traçat més llarg, complicat i exterior”, però admet que cal renovar la flota de trens.
Ruiz concreta que els nous tres arribaran el 2030, “amb l’allargament de la línia fins a la parada de Gràcia de Barcelona”. Una ampliació hauria de sumar 20 milions de passatgers més a aquesta línia, a la qual alguns usuaris ja reclamen més freqüències.
Per fer-ho, una de les opcions de FGC era que tots els trens amb sortida a Barcelona acabessin a Martorell i, des d’allà, fer transbord per agafar un altre tren cap a Igualada o Manresa. Una proposta que ha quedat ara “completament descartada”.