icon_radio

RÀDIO Destacats

BLOG

La Mostra d’Igualada creix i conquereix el públic jove

La Mostra d’Igualada – 27a Fira de teatre infantil i juvenil ha baixat el teló aquest diumenge a la tarda . Al llarg de 4 dies, La Mostra s’ha convertit un any més en el centre neuràlgic de les arts escèniques per a tots els públics del país i ha esdevingut punt de trobada del sector i aparador del teatre d’aquesta franja d’edat.

La 27a edició ha estat marcada per una forta aposta pel públic jove, de 12 a 18 anys, que de dijous a diumenge ha pogut veure fins a 13 espectacles en un espai propi:L’Escorxador, escenari per primer cop de La Mostra Jove. El mateix espectacle inaugural BasketBeat anava dirigit a aquest col·lectiu d’espectadors i els muntatges de l’itinerari jove reflexionaven sobre temàtiques que connecten directament amb ells com ara les xarxes socials, les relacions o el rol de la dona.

Molts dels espectacles de pagament de La Mostra Jove han exhaurit entrades i el nou espai assignat, L’Escorxador, ha comptat amb una molt bona afluència de públic. L’equipament s’ha convertit en el nucli del públic juvenil on, a més dels espectacles, també s’han dut a terme xerrades, trobades, dos col·loquis postfunció, un concert, un dinar popular, un taller de percussió i ha comptat amb servei de bar. L’organització vol continuar treballant en les properes edicions la implicació dels joves, fins i tot més enllà de la programació amb propostes impulsades per ells mateixos.

La part professional

La Llotja professional ha fet un pas endavant en aquesta 27a edició. La ubicació ha canviat al Museu de la Pell, un nou emplaçament que ha funcionat molt bé i que es vol consolidar en la propera edició. Enguany s’ha recuperat l’àrea d’expositors amb 33 estands disponibles, que van ser reservats amb molta rapidesa. Els professionals han valorat molt positivament la renovació de La Llotja, així com la vintena d’activitatsque s’hi han desenvolupat dotant-la de vida i fent-la un veritable punt de reunió i negoci. En aquest sentit, a més dels estands i l’espai central de reunions i presentacions, han destacat especialment la possibilitat de dinar al mateix recinte, ja que ha propiciat la trobada de companyies, programadors i altres agents del sector. En total s’han gestionat uns 900 dinars.

Un total de 642 professionals de 297 entitats s’han acreditat per assistir a la fira i participar a les activitats professionals, una xifra que representa un augment d’un 26,3% en relació a l’any passat. D’aquestes, 265 entitats són catalanes i la resta provenen de fora de Catalunya. Entre les activitats professionals que s’han celebrat destaca el 7è Mercat de projectes d’espectacles, en què 7 companyies han presentat les propostes que tenen en procés de creació als programadors assistents. Una altra activitat rellevant han estat els speed meetings amb un total de 145 encontres i lataula rodona sobre el teatre inclusiu, un dels trets característics de la programació d’enguany.

D’altra banda, el Club dels Professionals del Kiosk del Rec estrenat l’any passat ha tornat a fer el ple d’ocupació consolidant la combinació d’espectacles i l’oci nocturn i espai distès de trobada del sector.

El públic, el gran protagonista

El bon temps ha acompanyat la fira i tant les sales com els carrers han estat plens en cada una de les funcions proposades. La Mostra ha exhaurit en pràcticament tots els espectacles de sala, fins al punt que dissabte només quedaven entrades per tres dels espectacles programats. L’ocupació de les sales ha estat d’un 81% de l’aforament disponible en els 71 passis de sala que s’han fet. La resta, al carrer, han congregat un públic nombrós als diversos espais.

La Mostra d’Igualada ha reunit 55 companyies que han dut a terme 102 representacions. Dels 56 espectacles que s’han vist (la companyia Brincadeira dobla amb Vertical Evolution)16 han estat estrenes7 absolutes i 9 a Catalunya. Pel que fa a les companyies que han passat per Igualada, 37 són de Catalunya, 13 de la resta de l’Estat i 5 internacionals. Els muntatges han estat escollits d’entre més de 430 propostes presentades.

La Mostra ha continuat la línia iniciada l’any passat pel nou equip, amb quatre itineraris que són els pilars sobre els quals s’estructura la programació. Es divideixen per franges d’edats: de 3 a 6 anys, de 6 a 12 anys, de 12 a 18 anys, i teatre per a tothom. Enguany, s’han especificat millor les recomanacions d’edat dins de cadascuna d’aquestes franges.

La plaça de Cal Font en aquesta edició s’ha convertit en l’espai dedicat al circ. Una gran grada de 300 localitats ha fet d’aquest escenari un punt neuràlgic de la fira i ha permès visualitzar el circ en millors condicions.

Els escolars, en augment

Destaca també un augment important en els passis escolars, que aquest any ha arribat als 4.100 alumnes, 1.400 més respecte l’any passat. En total, s’han proposat 28 passis de 18 espectacles diferents entre dijous i divendres. L’alumnat assistent comprèn des de P4 fins a alumnes de batxillerat.

Els destacats de la programació

Hi ha hagut diverses propostes que han fet aixecar el públic de la butaca en el moment dels aplaudiments. És el cas de Trio Trioche, que va actuar divendres al Teatre Municipal l’Ateneu. Una altra de les actuacions que ha emocionat el públic ha estat H+G, sigles de Hansel i Gretel, una de les propostes internacionals de La Mostra que ha arribat de la mà d’Accademia Perduta, una companyia italiana que compta amb actors amb alguna discapacitat psíquica i ha estat la primera vegada que ha actuat fora del país.

Be God Is d’Espai Dual Abandónate mucho de Las XL han estat els espectacles delClub dels Professionals al Kiosk del Rec, que tant divendres com dissabte nit han esgotat l’aforament deixant públic fora del recinte. Pel que fa a La Mostra Jove a L’Escorxador, Ragazzo, de la Companyia Tot Terreny, monòleg protagonitzat per l’Oriol Pla, va fer posar el públic dempeus en finalitzar la funció.

La ciutat, un element imprescindible

Igualada s’ha bolcat un any més en La Mostra. S’han dut a terme diverses accions d’implicació ciutadana que han permès la fira fomentar nous públics i eixamplar el coneixement de l’esdeveniment. Per primera vegada, famílies anoienques han obert les seves portes per acollir les companyies de fora de Catalunya, una experiència que l’organització valora de manera molt positiva i espera repetir i augmentar l’any que ve.

Per altra banda, els tallers en què han participat nens i joves d’Igualada per actuar als espectacles de Carla Rovira (Most of all, you’ve got to hide from the chicks) i de la Big Band Basket Beat Barcelona (BasketBeat, espectacle inaugural), ha fet que la ciutat s’impliqués activament a La Mostra. També avui a les 10:30 el grup Brincadeira ha ofert un taller de percussió obert a tothom. A més a més, els carrers de la ciutat han estat decorats amb coets, el leit-motiv de La Mostra d’aquest any. També s’han repartit 2.500 cartolines de coets a les escoles i al Punt d’informació que els nens i nenes han pogut pintar i posar-se al cap durant La Mostra. En total han omplert la ciutat 2.765 coets.

La Mostra ha organitzat igualment el II Concurs de crítica teatral infantil i juvenil, que s’allarga fins al 25 d’abril; el Joc del Comerç, per trobar coets als aparadors del centre d’Igualada i, amb la Fundació Catalunya – La Pedrera, impulsa el Premi al millor espectacle de La Mostra, en què el públic assistent pot participar introduint la butlleta que els donen als espais d’actuació en una urna situada al Punt d’informació (antics cinemes Kursal, carrer Sant Magí). També s’han pogut veure tres exposicions a diversos espais d’Igualada.

tornar_radioIgualada