icon_radio

RÀDIO Destacats

BLOG

La ratonera, d’Agatha Christie, arriba al Teatre Municipal l’Ateneu d’Igualada aquest diumenge

El proper diumenge, 18 d’octubre, a les 19h, el Teatre Municipal l’Ateneu d’Igualada ha programat La ratonera, d’Agatha Christie, el clàssic teatral més gran de la reina del misteri. Un thriller que convida els espectadors a implicar-se en l’acció, a entrar en el passat fosc dels personatges i a mirar de descobrir qui ha comès el delicte. La ratonera és l’obra més vista de tots els temps i ha estat representada ininterrompudament des de fa seixanta tres anys a Londres. A Barcelona n’han gaudit més de 80.000 espectadors i ara arriba a Igualada amb versió i direcció de Víctor Conde.

L’espectacle, en castellà, forma part del Programa Estatal de Circulación de Espectáculos de Artes Escénicas PLATEA 2015. Les entrades es poden comprar al Punt de Difusió Cultural i Turística d’Igualada (c/ Garcia Fossas,) de dimarts a divendres de 19 a 21h i el dissabte d’11 a 14h. Des de també a www.ticketea.com i, des de dues hores abans de la funció, a la taquilla del Passatge Vives. Les entrades tenen un preu de 20, 18 i 15 euros amb descomptes per a diversos col·lectius.

Una obra mestra de la intriga

Als anys ‘40 del segle passat, un jove matrimoni ha reformat una vetust casalot victorià, la mansió Monkswell i l’ha transformat en un hotel tranquil. Els clients van arribant durant una freda nit d’hivern. Al mateix temps una dona ha estat assassinada a Londres i al costat del cadàver s’ha trobat una nota amb la direcció de l’hotel. Qualsevol dels hostes podria ser l’assassí i la tempesta de neu els ha deixat a tots aïllats del món exterior. L’hotel es convertirà en una ratera voltada de por. El suspens començarà per intentar descobrir qui és el criminal. Es busca l’assassí que sembla estar entre ells, però res no és el que sembla.

L’obra es representa en un sol decorat que és l’ampli hall de l’hotel, pel qual passegen els amos, els hostes i el sergent que investiga si el possible assassí hi està allotjat. Així, doncs, l’ampli i únic decorat submergeix l’espectador en l’ambient tancat típic d’aquest tipus de textos de misteri. Tots els personatges amaguen algun misteri i sospiten els uns dels altres, fet que dóna joc a la trama. Els personatges estan ben caracteritzats i amb les seves presentacions i tot allò que l’espectador va coneixent d’ells fan dubtar sobre qui serà l’assassí. A sobre de l’escenari dóna inici un joc teatral a l’estil Cluedo.

La ratonera és una obra de pur suspens, que esdevé una comèdia de misteri en la qual no només és important qui és l’assassí i el suspens que el seu descobriment comporta, sinó també la dinàmica dels silencis que no estan escrits i, no obstant això, poden ser molt eloqüents. L’espectacle agradarà sobretot als lectors i seguidors de novel·les i pel·lícules de gènere policíac i de suspens en què fins al minut final no es descobreix qui és el malvat.

Agatha Cristie, la reina del misteri

L’escriptora britànica Agatha Christie no necessita presentació. La cèlebre creadora de personatges com Hèrcules Poirot, Miss Marple i de centenars de novel·les policíaques i romàntiques, té La ratonera com un dels seus grans triomfs des que l’estrenés el llunyà 1952. Els drets d’autor de l’obra van ser regalats per l’escriptora al seu nét Mathew Prichard de nou anys d’edat, el que el va convertir amb el pas del temps en milionari.

Un repartiment de luxe

Per a la funció a Igualada, el director Víctor Conde (Pegados, Los Miserables, The Hole 2, Crimen Perfecto) ha reunit un repartiment molt especial per a interpretar els vuit personatges de l’obra: Mariona Ribas (La República, El Cor de la Ciutat), Ferran Carvajal (El cor de la ciutat, Barcelona 1714), Aleix Rengel (Caricias, Joves), Fermí Herrero (La que se avecina), Anna Gras-Carreño (El sopar dels idiotes, Polònia), Santi Ibáñez (Toc-Toc, Cómeme el coco, negro), Dani Amor (La Riera, Losers) i Isabel Roccati (Noies de Calendari, Comedias Bárbaras).

Víctor Conde a volgut comptar amb un elenc que permetés retratar els ambients aristocràtics i decadents d’Agatha Christie amb un llenguatge contemporani i cinematogràfic. Hi ha tants fils diferents i uns personatges amb uns passats tan foscos que només uns grans intèrprets poden posar emoció a aquest joc detectivesc.

tornar_radioIgualada