icon_radio

RÀDIO Igualada notícies vespre

BLOG

L’Ajuntament d’Igualada detalla les mesures que han pres després d’un mes de confinament

L’Ajuntament d’Igualada ha emès un comunicat on es recorda que no es pot abaixar la guàrdia davant la crisi sanitària de la Covid-19. Des del consistori han fet avinent que els ciutadans igualadins tenen la Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) oberta 7 dies a la setmana per a consultes al telèfon 93 803 19 50 (excepte en festius que atén consultes d’urgència la Policia Local al 93 805 18 18).

En el comunicat es detallen el seguit de mesures que porten a terme des que l’11 de març es va fer el decret per al tancament de totes les activitats de l’Ajuntament, d’escoles, equipaments esportius, socials i culturals així com transports públics (excepte taxis)… També s’ha palesat que “des de llavors, s’ha treballat més intensament que mai per oferir solucions a la ciutadania amb agilitat i transparència”.

Aquest són els punts que ha destacat l’Ajuntament d’Igualada:

Àmbit social

– Impuls d’una acció de neteja i desinfecció especial a residències.
– Gestió dels donatius de material sanitari i la distribució entre les residències de la conca, Policia Local, Espai cívic Centre, CAP i Hospital. Concretament al CAP, també s’ha gestionat la logística d’enviament de materials com carpes, estufes, etc.
– Gestió de l’ajut a més de 700 famílies a través del Banc de queviures.
– Repartiment de 99 targetes moneder a través de serveis socials. Per a les escoles bressol, s’han tramitat 40 ajuts a través de transferències bancàries.
– Obertura del refugi de pelegrins per acollir puntualment persones sense llar.
– Manteniment del servei de teleassistència i l’hem augmentat fins a superar el miler de persones de col·lectius vulnerables a qui fem seguiment de la seva situació i oferim acompanyament emocional.
– Instal·lació, preventivament, de l’hospital de campanya al Complex Esportiu Les Comes.
– Facilitació de la finalització de les obres d’instal·lacions de la residència de l’antiga Mútua Igualadina, i hem mitjançat entre la propietat i la Generalitat per si fos necessari utilitzar-la.
– Coordinació del reforç dels serveis i l’ampliació de les instal·lacions funeràries als cementiris.
– Reforç del projecte RADARS, intensificant el seguiment telefònic.
– Increment dels repartiments d’àpats a domicili.

Àmbit d’economia i comerç

 – Obertura d’un punt d’informació empresarial de dilluns a divendres de 8 a 15h al telèfon 93 806 65 55 amb personal d’Ig-Nova. S’han atès gairebé un miler de consultes per telèfon i més d’un miler per correu electrònic. La gran majoria han tingut a veure amb les baixes per a treballadors essencials i no essencials, dubtes sobre entrades i sortides a la zona perimetral, ajuts a empreses i autònoms…
– Contacte proactivament amb pimes del sector alimentari.
– Impuls del servei “T’ho portem a casa” del Mercat Municipal de la Masuca.
– Obertura del portal www.concaconnectada.cat per intercanviar ofertes i demandes com ara bossa de professionals, productes i serveis d’autònoms i pimes de la comarca de l’Anoia, amb prop d’un centenar d’anuncis publicats.
– Impuls de la campanya de comerç de proximitat “Ara més que mai, estem per tu”, que dona visibilitat als comerços de serveis essencials que aquests dies tenen la persiana aixecada.
– Col·laboració amb el projecte MALLA: una xarxa d’empreses, estudis de disseny, enginyers, informàtics, tallers, makers que treballa en xarxa amb voluntaris per oferir material imprès en 3D per a centres sanitaris i residències.

Àmbit de tributs

 – Suspensió de l’emissió de rebuts de quotes de serveis municipals no prestats com els esportius, Escola de música, Escola d’art, centres cívics, llars d’infants, entre d’altres.
– Ajustament de les liquidacions de la taxa per ocupació de la via pública amb taules i cadires, i en relació al mercat no sedentari, en proporció al temps en què no s’hagi pogut realitzar l’ocupació.
– Ajustament de l’import dels rebuts de la taxa d’escombraries comercials, en proporció al temps en què hagi hagut de cessar l’activitat de l’establiment, com a conseqüència de l’aplicació del reial decret 463/2020, de 14 de març, de declaració de l’estat d’alarma i altres normatives de desenvolupament.
– Reducció en 30 dies dels termini de previsió en el pagament de les factures dels proveïdors d’aquest ajuntament.
– Priorització de la contractació de proveïdors de la zona.
– Ajornament del pagament de l’IBI, impost de circulació, la taxa de guals i la taxa de residus domèstics.

Àmbit d’ensenyament

– Gestió coordinada amb els centres del tancament de les escoles, instituts i llars d’infants.
– Impuls d’una acció per garantir l’alimentació dels infants que tenen beca menjador (tant de la Generalitat, com de l’Ajuntament) a través de la distribució de targetes moneder. Igualada va ser un dels primers municipis de tot Catalunya amb més de 20.000 habitants en distribuir-les. Gràcies a la connexió directa de l’Ajuntament amb tots els centres i del treball en xarxa amb Serveis socials, el Consell Comarcal i en el marc d’un projecte de la Diputació.
– A partir del 15 d’abril es reprenen les classes en línia. El Departament d’Educació de la Generalitat s’encarregarà d’oferir dotació d’accés wifi. L’àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament amb el departament d’informàtica vetllaran per les necessitats que se’n derivin.
– Els centres públics han traslladat aliments dels seus menjadors a la Residència Pare Vilaseca i al Banc de Queviures.

Àmbit d’Infància i Joventut

 – Impuls de la campanya #femhobé, hem mantingut una informació i conversa continuada a xarxes socials i a igualadajove.cat, i hem obert el servei en línia del punt d’informació juvenil (PIJ). També amb hem promogut la participació activa de nens i nenes en la comunicació municipal – fins i tot amb preguntes a l’alcalde – a través del Consell d’Infants.

Àmbit d’Igualtat

 – A través de la MICOD hem reforçat el servei amb una nova línia d’atenció totalment confidencial a Telegram, coordinada per l’entitat Dones amb Empenta, per a les dones que necessitin adreçar-se al servei de SIAD o de SIE.
– Seguiment telefònic actiu dels casos previs al confinament atesos al Servei d’Informació i Atenció a les Dones, coordinat per la MICOD.

 Àmbit de les empreses municipals

 – L’empresa municipal SIMA ha decretat la gratuïtat de la zona blava, així com també la gratuïtat del pàrquing de l’hospital mentre duri l’estat d’alarma.
– L’empresa municipal PIMHA ha aprovat una moratòria dels lloguers dels seus habitatges.

tornar_radioIgualada