RÀDIO Destacats
BLOG
L’Ajuntament d’Igualada no s’oposa al PLATER, però demana compatibilitat amb els espais naturals i la futura expansió de la ciutat
L’Ajuntament d’Igualada ha presentat al·legacions al Pla Territorial Sectorial per a la Implantació de les Energies Renovables a Catalunya per reclamar que el desplegament de les energies renovables no posi traves a la protecció dels espais naturals, el sòl agrícola i el futur creixement de la ciutat.
Des de la Generalitat de Catalunya es vol incrementar la instal·lació d’elements que generin energies renovables, en aquest full de ruta es posa al capdavant la fotovoltaica i eòlica. Aquesta instal·lació de plaques solars i molins de vent necessita un gran desplegament de terreny i és aquí per on li grinyola al govern municipal. El portaveu, Miquel Vives, considera que abans d’ocupar nous terrenys cal prioritzar les teulades i els sòls on ja s’hi ha fet altres actuacions.
L’Ajuntament critica que les ubicacions on el PLATER preveu implantar el projecte són delicades. Especialment 5 localitzacions afectades: Sant Jaume Sesoliveres, el Pla de la Massa, el Turó de les Guixeres, l’entorn de Can Roca i el Pla del Pare Mariano. Aquests, diu, s’haurien de preservar perquè són estratègics i perquè no es compleix amb la normativa.
De cara a l’agenda ecològica, el govern preveu que el 2027 Igualada tingui 24 instal·lacions fotovoltaiques en equipaments municipals, que generarien el 15 % del consum energètic d’aquests edificis.











