icon_radio

RÀDIO Igualada notícies vespre

BLOG

Mostra Igualada tanca la 36a edició amb 17.500 espectadors i un miler de professionals acreditats

La fira d’espectacles infantils i juvenils, que s’ha celebrat a Igualada des del passat dijous i fins aquest diumenge, ha superat les xifres de públic de l’any passat, assolint els 17.500 espectadors. D’aquests, 8.500 han assistit a espectacles de sala, que han assolit el 85% d’ocupació, i 9.000 en espectacles de carrer.

“La Mostra Igualada és un espai de descoberta i innovació, on la cultura s’entén com un motor de canvi. Després de sis edicions, marxo amb la satisfacció d’haver contribuït a reforçar un projecte que posa en valor les arts escèniques per a tots els públics. És essencial que la Mostra continuï creixent per consolidar-se com un referent inclusiu, divers i transformador” ha destacat Ramon Giné, en la que ha estat la seva darrera edició com a director artístic de la Fira.

Durant els 4 dies que ha durat la Mostra, s’han realitzat 94 funcions a càrrec de 41 companyies: 32 de Catalunya, 7 de la resta de l’Estat i 2 d’internacionals. D’aquestes propostes, 10 han estat novetats, 7 de les quals absolutes i 3 han arribat per primer cop a Catalunya.

L’epicentre de l’activitat professional ha estat un any més La Llotja, ubicada a les Encavallades del Museu de la Pell. Des d’allà, s’han organitzat una desena d’activitats per afavorir el contacte entre artistes i programadors, consolidar les programacions familiars dels equipaments del país i facilitar l’accés a circuits estatals i internacionals.

La Mostra PRO Catalan Arts ha reunit d’un miler de professionals, d’entre els quals, 836 han sigut catalans, 89 de la resta de l’Estat i 59 professionals internacionals. Entre els assistents internacionals hi ha hagut professionals del Regne Unit, Irlanda, Dinamarca, Països Baixos, Lituània, Suècia, Singapur, Canadà, Portugal, França, Itàlia, Alemanya, Bèlgica Xile.

tornar_radioIgualada