icon_radio

RÀDIO Igualada notícies vespre

BLOG

Nous cursos de formació per a persones emprenedores i empreses

La regidoria de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada, en el marc de la Xarxa Anoia Emprèn, i amb la col·laboració de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona i el programa Catalunya Emprèn de la Generalitat de Catalunya, continua la programació de les activitats formatives per a l’acompanyament de persones emprenedores i la consolidació i el creixement d’empreses.

Les formacions van adreçades principalment a persones emprenedores que estan desenvolupant el seu projecte i a empreses que iniciïn la seva activitat. Per motius de prevenció del COVID-19, les formacions es continuaran realitzant en la modalitat online a través de les plataformes de videoconferències Zoom i Jitsi. El primer taller de formació, Coneix quines tecnologies i xarxes socials et poden ajudar a difondre la teva marca personal i el teu negoci, pretén ajudar a descobrir la marca personal i com transmetre-la a Internet; conèixer la potencialitat de tenir una bona marca personal, els seus beneficis i el valor afegit que pot aportar a un emprenedor i un negoci; com transformar aquesta marca a Internet, xarxes socials i a les noves tecnologies, i conèixer les possibilitats de difusió més habituals.

En el transcurs de les sessions es treballarà, per una banda, la marca personal i la seva difusió per internet: la marca personal en persones i empreses, què transmet la nostra marca, com descobrir talents i el que ens fa diferents, com transformar la nostra marca al món digital i com definir una estratègia tecnològica i no tecnològica per transmetre la nostra marca. D’altra banda, es treballaran eines del món tecnològic aplicables als negocis: el poder de les paraules i la intel·ligència emocional a les xarxes socials; xarxes socials horitzontals massives on transmetre la nostra marca (Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, etc.); xarxes socials verticals, com registrar noms de domini per a la nostra web i de correu, la presència a través d’una web, un blog o tots dos; aspectes a tenir en compte per vendre a internet; d’on treure les fotos; Youtube i vídeo màrqueting, etc. El taller tindrà una durada de 8 hores i es realitzarà els 9, 14 i 16 d’octubre de 10 a 12.40 h. Les sessions aniran a càrrec d’Emili Rodríguez de l’empresa Coaching Tecnológico, expert en l’àmbit de les noves tecnologies, Coaching i xarxes socials, consultor i formador en empreses i entitats com Cecot, UPC, Foment Formació i al Departament d’Educació (Àrea TIC) de la Generalitat de Catalunya, entre d’altres. La segona activitat, Com posar el preu als meus productes o serveis, té per objectius aprendre a aplicar diferents sistemes per determinar el preu de venda, entendre les fórmules per a fixar els preus dels productes o serveis i calcular el marge brut comercial i la seva importància. Durant la sessió es treballarà com fixar el preu (els 8 passos per fixar-lo), què és i com es calcula el marge brut comercial, diferents fórmules per fixar els preus, com afecta el preu a la viabilitat de la meva idea (imatge, punt d’equilibri i pla de tresoreria), la gestió del negoci en funció dels marges per seccions o productes i, finalment, es treballaran casos pràctics d’exemples reals. La sessió tindrà una durada de 4’5 hores i es realitzarà el dia 2 de novembre de 9 a 13.30 hores. La sessió anirà a càrrec d’Eulàlia Balañà de l’empresa EBCCE, amb 20 anys d’experiència en la creació i consolidació d’empreses i especialitzada en la gestió empresarial, l’àrea comercial, estudis de mercat i màrqueting. Finalment, el tercer taller, Aspectes fiscals i comptables que els autònoms han de conèixer sobre el seu negoci, permetrà conèixer els principals aspectes fiscals pràctics sobre els diferents règims d’IRPF i d’IVA per tal que els autònoms puguin realitzar una millor planificació de la seva tributació. En la primera part del taller, s’abordaran els aspectes fiscals pràctics sobre l’Impost de la Renda de les Persones Físiques (IRPF), es realitzaran casos pràctics dels règims d’Estimació directa simplificada i el d’Estimació objectiva (mòduls) i es realitzarà una anàlisi comparativa entre aquets dos règims. En la segona part, es tractaran els aspectes fiscals pràctics sobre l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA), es realitzaran casos pràctics del Règim General d’IVA i del Règim Especial Simplificat (mòduls d’IVA) i finalment, es realitzarà una anàlisi comparativa entre els dos règims. El taller tindrà una durada de 8 hores i es realitzarà els dies 16 i 23 de novembre de 9 a 11.30 h i el dia 30 de novembre de 9 a 12 h. Les sessions aniran a càrrec de Yolanda Presa de l’empresa Ypaformació, experta en l’àmbit fiscal, laboral i econòmicfinancer. Els tallers de formació són gratuïts i les places, limitades. Per formalitzar les inscripcions podeu fer-ho a través de l’enllaç https://goo.gl/forms/uSlGIvE9OyK43YNi1

tornar_radioIgualada