icon_radio

RÀDIO Igualada notícies vespre

BLOG

Poble Actiu acusa el govern Castells de no fer res per tenir una mobilitat més segura i sostenible i presenta la seva proposta de xarxa de carrils bici

La candidatura municipalista, impulsada per la CUP, ha volgut expressar la seva indignació perquè el govern Castells no porta a votació en el ple municipal les al·legacions del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS). Amb la protesta, en format de pregunta al Ple de novembre de l’Ajuntament d’Igualada, Poble Actiu ha volgut reclamar que fa mesos que entitats ciclistes, entitats veïnals i partits polítics de l’oposició van presentar al·legacions, però el govern Castells ha congelat el Pla de Mobilitat, fet que demostra que no tenen cap intenció de fer res per tenir una mobilitat més segura i sostenible. Des de Poble Actiu exposen que Igualada té un problema amb la mobilitat i destaquen els problemes de seguretat a l’entorn dels centres educatius. En aquest sentit, destaquen que el govern Castells no ha fet pràcticament res per millorar la mobilitat en escoles com el Dolors Martí i l’Emili Vallès i exposen que la majoria de les Associacions de Famílies d’Alumnes destaquen que la mobilitat és un dels principals problemes de les escoles.

Una proposta de xarxa de carrils bici

Per garantir una mobilitat més sostenible i segura, Poble Actiu ha presentat la seva proposta per ampliar la xarxa de carrils bici i connectar-la amb els municipis de l’entorn. La proposta de Poble Actiu és ampliar la xarxa de carrils bici creant nous carrils bicicleta. En el sentit est-oest, Poble Actiu proposa instal·lar un carrils bici al carrer del Rec, revisar el carril bici del Passeig Verdaguer per tal que estigui situat segregat a la calçada, estendre el carril bici del carrer Maria Trulls i Alguer, instal·lar un carril bici a l’Avinguda Barcelona i estendre el l’Avinguda Països Catalans fins a Òdena. En el sentit sud-nord, Poble Actiu proposa instal·lar un carril bici a l’Avinguda Balmes, un carril bici a la carretera de Manresa i un carril bici a l’Avinguda Pau Casals, aquest darrer ja previst al Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) plantejat pel govern Castells.

Neus Carles, regidora de Poble Actiu, ha defensat que els nous carrils bici estiguin situats a la calçada, segregats dels vehicles motoritzats, respectant els sentits de circulació i amb una il·luminació adequada. L’objectiu de la instal·lació dels carrils bici és reduir els accidents vinculats a l’ús dels patinets elèctrics, ja que els carrils bici haurien de ser l’espai per on circulin als carrers esmentats. Consideren que estendre la xarxa de carrils bici és necessari per acollir la mobilitat dels usuaris de bicicletes i patinets i, alhora, per garantir que els vianants poden passejar de forma segura. Així mateix, des de la candidatura municipalista reclamen interconnectar els carrils bici amb els municipis de l’entorn i garantir que l’aposta per la mobilitat sostenible és una política compartida per tots els municipis de la Conca d’Òdena. Per això, exigeixen al govern Castells proactivitat per exposar als governs municipals de Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui, Òdena i Jorba per planificar conjuntament els carrils bici que es necessiten per tenir una mobilitat sostenible i segura.

Instal·lar aparcaments a tots els equipaments

Pau Ortínez, regidor de Poble Actiu, ha argumentat que la proposta de xarxa de carrils bici és un proposta més ambiciosa que la plantejada pel govern Castells en el PMUS. Mentre la resta de ciutats de Catalunya i Europa aposten per estendre la xarxa de carrils bici, afirma que els darrers 10 anys el govern Castells no ha ampliat la xarxa de carrils bici i, quan ho ha fet, han fet un nyap com el carril bici del Polígon Industrial de les Comes. Així mateix, des de Poble Actiu plantegen que tots els centres educatius, equipaments esportius, carrers comercials, equipaments culturals, centres de treball i aparcaments soterrats municipals tinguin espais segurs on aparcar les bicicletes. Malgrat que el govern Castells s’ha compromès a instal·lar aparcaments de bicicleta en diferents equipaments, la realitat és que hi continuen havent molt pocs espais de la ciutat on aparcar la bicicleta, fet que en disminueix l’ús.

tornar_radioIgualada