icon_radio

RÀDIO Igualada notícies vespre

BLOG

Poble Actiu reclama a les altres candidatures un treball real per millorar el transport públic més enllà de la campanya electoral

Poble Actiu, he fet públic un comunicat, a pocs dies de les eleccions municipals, on reclama a les diferents candidatures que es presenten a l’Ajuntament d’Igualada un treball real per a aconseguir millores del transport públic cap a les ciutats mitjanes properes a Igualada, especialment cap a Barcelona. Segons el regidor i candidat a l’alcaldia Pau Ortínez “hem de planificar la millora de les connexions de transport públic amb una visió a mitjà-llarg termini, que seria el projecte de tren ràpid cap a Barcelona, però també hem de solucionar el mentrestant, ja que aquests projectes poden tardar 10, 15 o 20 anys a ser una realitat”. Per això, en una fase inicial proposen millorar la qualitat de la connexió amb Barcelona, i incrementar les línies d’autobús i les freqüències de connexió amb les ciutats de l’eix Diagonal (Manresa, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú) i les de ponent (Lleida, Mollerussa, Tàrrega i Cervera).  Finalment, Pau Ortínez també assenyala que “en relació al projecte del tren ràpid hem vist fotografies d’alcaldables d’ERC, discursos per part d’Igualada Som-hi, i en el cas de Junts, que ni n’han parlat. Però la realitat és que mentre els seus partits governen a la Generalitat o a Madrid, ells no han sigut capaços d’aconseguir res, mentre que nosaltres hem aconseguit que el parlament aprovi la creació de busos nocturns entre Igualada i Barcelona”.

Acord municipal pel tren ràpid 

Aconseguir una mobilitat molt més sostenible, i per tant una major utilització del transport públic, és un dels eixos claus del programa de Poble Actiu. Per això, segons el candidat Pau Ortinez, treballaran per “aconseguir un projecte de tren ràpid que connecti amb Barcelona fruit d’un acord municipal, amb el mínim impacte ambiental, i que no tingui per objectiu convertir-nos en el magatzem logístic de Barcelona, sinó en una ciutat amb una indústria activa i sostenible”.

Rescindir el contracte amb Monbus

La formació municipalista assegura que “després d’anys de deficiències del servei que dona Monbus entre Barcelona i Igualada, la millora d’aquest ha d’estar necessàriament lligada a la rescissió del contracte amb l’empresa”. Proposen doncs, que el nou contracte inclogui clàusules relatives a la qualitat dels autobusos, l’increment de freqüències en hores punta,  les condicions salarials dels conductors, així com sancions reals quan s’incompleixin alguns dels punts del servei. Però, sobretot, demanen “assegurar que anar amb autobús no sigui una experiència perillosa, que mai més calgui fer baixar la gent al mig de l’autovia perquè s’està cremant un vehicle”.

Connexió amb Manresa, Vilafranca i Lleida

La candidata Rosa Perelló ha exposat que “cal sortir de la visió Barcelona centrista, i lluitar per unes connexions de transport públic dignes amb altres ciutats mitjanes del país. Això té especial rellevància en primer lloc amb Lleida, ja que el campus Igualada està integrat a la Universitat de Lleida, però el transport públic entre ambdues ciutats és pràcticament inexistent. També és important amb les ciutats de l’eix diagonal, com Manresa, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú, amb les dues darreres en particular, ja que seran les altres capitals de la Vegueria Penedès”. El candidat Pau Ortínez ha afegit que “proposem un eix bus diagonal que ens permeti poder enllaçar a Manresa amb l’eix bus que uneix Lleida i Girona, i així assegurar-nos un transport públic decent amb les ciutats mitjanes de la Catalunya Central”.

 

tornar_radioIgualada