icon_radio

RÀDIO Destacats

BLOG

Presenten la renovació dels trens de la línia Llobregat-Anoia d’FGC

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presentat avui la renovació de les unitats de tren de la sèrie 213 que donen servei a la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). La millora consistirà en la substitució de les tapisseries, la modificació de l’enllumenat interior, el canvi d’imatge dels lavabos i la millora dels vinils, tant interiors com exteriors. Les unitats de la sèrie 213 es troben únicament a la línia Llobregat-Anoia. Hi ha en total 42 unitats i s’aniran renovant progressivament, a partir d’ara, dins del programa de manteniment d’FGC.

La millora d’imatge de les actuals UT-213 consisteix en:

  • La substitució de tapisseries amb una imatge més actual, més resistents al desgast, i en una gamma de colors que permet la homogeneïtat amb les tapisseries d’altres unitats de trens del parc mòbil d’FGC, fent possible una economia de la gestió.
  • La modificació de l’enllumenat interior dels cotxes amb noves lluminàries LED que permeten un major nivell lumínic, una vida útil més llarga, i una reducció del consum energètic amb un estalvi que pot arribar fins al 70%.
  • El canvi d’imatge dels WC, un dels espais més desgastat de les unitats de trens, amb la incorporació d’un interiorisme més atractiu.
  • La millora dels vinils, tant exterior com interior, permetent una millora de la imatge i una major protecció contra els atacs de grafits i una millor identificació de les portes en les zones de sortida així com dels espais ocupats pels seients reservats a persones que mereixen una atenció especial.

D’altra banda, també s’aprofitarà la superfície de les taules de les tertúlies com a canal d’informació i publicitat que permetrà incrementar els ingressos comercials d’FGC.

Aquesta actuació es duu a terme per donar resposta a un dels resultats del darrer Índex de Satisfacció al Client (ISC), en el qual va aparèixer un efecte contrast derivat de la posada en servei de les noves UT-113 a la línia Barcelona-Vallès. El mateix efecte es va produir l’any 1996 quan va entrar en servei el Metro del Vallès i va baixar l’ISC a la línia Llobregat-Anoia.

FGC va crear l’Índex de Satisfacció del Client l’any 1987. Aquest índex mesura la satisfacció i les expectatives dels clients sobre 27 aspectes del servei i permet donar solució a aquells aspectes sobre els quals FGC pot incidir.

tornar_radioIgualada