RÀDIO Destacats
BLOG
El Pla de Mobilitat Urbana i Sotenible s’aprova, de manera definitiva, pel vot de qualitat de l’alcalde després d’un empat inicial a 10 vots degut a l’absència d’una regidora d’ERC
La votació del Pla va quedar empatada amb deu vots a favor i 10 vots en contra. Junts per Igualada (9 vots a favor) i Ciutadans (1 vot a favor), ERC (4 vots en contra), Igualada Som-hi (4 vots en contra) i Poble Actiu (2 vots en contra). En aquest punt, la renúncia de la regidora d’ERC Montserrat Argelich, va deixar als republicans amb un regidor menys, i aquesta situació va permetre l’alcalde utilitzar el seu vot de qualitat per desempatar la votació.
En aquest punt els grups de l’oposició van retreure l’alcalde que s’aprofités de l’absència d’una regidora per utilitzar el vot de qualitat, i consideren que d’aquesta manera s’altera la voluntat democràtica del ple. ERC, Igualada Som-hi i Poble Actiu van retreure que quan falta un regidor o regidora no s’utilitzava el vot de qualitat per no alterar la composició del ple.
El Pla de Mobilitat va ser debatut per les formacions polítiques del ple
El regidor de mobilitat, Miquel Vives, es va mostrar satisfet pel vist i plau que han donat al document dues entitats com l’Autoritat del Transport Metropolità i la Direcció General de Polítiques Ambientals i del Medi Natural. Vives destaca que aquestes dues entitats no han fet cap correcció ni modificació al Pla de Mobilitat, fet que el deixava pendent de la darrera votació del ple.
Des d’ERC, Enric Conill, considera que aquest Pla de Mobilitat és una oportunitat perduda per part de la ciutat. Conill considera que és un Pla que dedica la seva majoria d’esforços al vehicle de motor, en detriment al la mobilitat més sostenible.
El portaveu d’Igualada Som-hi, Jordi Cuadras, es va mostrar molt crític, i va retreure al govern que no hagi començat a aplicar les accions que reflecteix el mateix Pla. Segons Cuadras, el govern de la ciutat ha tingut uns mesos de confiança per començar a aplicar el pla, però segons Cuadras, no ho ha fet, i tampoc ha tingut voluntat de fer-ho.
Per la seva banda, des de Poble Actiu, Pau Ortínez apunta que aquesta és la fi del Pla de Mobilitat després d’un “càstig” de set anys. Ortínez retreu al govern que hagi volgut impulsar un pla que prioritza els desplaçaments en cotxe per sobre dels desplaçaments en transport públic, en bicicleta o a peu.