icon_radio

RÀDIO Destacats

BLOG

Els Brodas Bros inauguren La Mostra d’Igualada més jove amb l’espectacle “Br2”

Aquest dijous ha començat La Mostra d’Igualada – Fira de Teatre infantil i juvenil, el primer mercat estratègic de la Generalitat de Catalunya d’ enguany. La companyia Brodas Bros ha estat l’escollida per inaugurar una fira que té la voluntat d’adreçar-se de reforçar la seva relació amb el públic jove. El Conseller de Cultura, Sr. Ferran Mascarell, l’Alcalde d’Igualada, Sr. Marc Castells, Tortell Poltrona, Padrí de La Mostra 2015 i Pep Farrés, Director Artístic; han adreçat unes paraules als assistents reivindicant la importància del teatre per a tots els públics en un acte que s’ha celebrat al Teatre Ateneu.

Durant tot el dijous els diferents espais han acollit propostes innovadores de gran qualitat amb un gran èxit entre els petits i joves assistents. Companyies com La Jarra Azul, A trois teatre, La Jove de la Galeria, Poca Cosa Teatre i la Iguana Teatre, Compagnie du Serment, Eudald Ferré & Luca Ronga ens han acompanyat durant la jornada presentant les seves creacions.

Aquest divendres 17 d’abril La Mostra presentarà l’audàcia de les cies Aflel (‘Monstres’) i els gal·lesos Theatr Arad Goch (‘Where the leaves blow’), que aposten per la utilització d’espais poc convencionals per als seus espectacles, i l’estrena dels  bascos Markeliñe, ‘Quixot’, premiada per la seva creativitat, dramatúrgia i espai escènic a FETEN 2015, Fira Europea d’Arts Escèniques per a Nens i Nenes de Gijón. A més, per la nit dos plats forts: la Cia. Estampades ocuparà La Cotonera amb un original espectacle de circ anomenat ‘Enfila S.A’ (21 h) i La Perla 29 representarà ‘La Julieta’ (20.30 h) al Teatre de l’Aurora.

Reflexionant respecte l’assistència dels joves al teatre

Enguany a banda de programar diversos espectacles adreçats a la franja d’edat de 12 a 16 anys, La Mostra d’Igualada ha reflexionat avui respecte l’assistència dels més joves al teatre amb una taula rodona. A l’acte han participat 6 estudiants d’Igualada i diferents professionals que han impulsat programes adreçats a joves des dels seus teatres i companyies.

Els participants han convingut en la necessitat de presentar sempre contingut de qualitat que permeti fer una experiència personal a l’espectador; en la importància de crear espais – sessions i fins i tot espais físics – exclusius per aquesta franja d’edat; la importància de conèixer bé els canals que utilitzen els més joves i utilitzar-los per fer arribar la informació – xarxes socials, instituts -; la necessitat de treballar conjuntament amb ells des dels processos creatius fins a la creació de companyies; destacar els aspectes diferencials i de valor que té el teatre en front a d’altres productes culturals o d’oci i a la vegada apropar-lo; pensar en arguments que no siguin únicament tòpics; treballar mirar casos de bones pràctiques internacionals i de Catalunya i revisar quins aspectes atrauen d’altres indústries com el cinema o els videojocs.

També s’ha fet especial èmfasi en la importància del paper de la família, la necessitat de reforçar les relacions entre les institucions culturals, educatives i els mitjans de comunicació; així com la urgència de treballar tots plegats en una mateixa direcció.

tornar_radioIgualada