icon_radio

RÀDIO Destacats

BLOG

Igualada Som-hi impulsa una aliança de municipis per aconseguir el carril Bus-VAO a la B-23

La candidatura Igualada Som-hi, liderada per Jordi Cuadras, continua la seva Agenda Exterior amb la qual visita ciutats amb experiències d’èxit en diferents àmbits o bé administracions que poden compartir objectius amb la ciutat. Precisament en aquesta línia, la candidatura que formen PSC, Comuns i Igualada Oberta ha impulsat una aliança amb alcaldes de l’Àrea Metropolitana de Barcelona per reclamar el carril Bus-VAO d’entrada a Barcelona per la carretera B-23 fins a la Diagonal.

El candidat a l’alcaldia, Jordi Cuadras, reivindica que “des d’Igualada necessitem el carril Bus-VAO per assegurar una connexió de 40 minuts amb Barcelona durant totes les hores del dia”. El projecte de carril Bus-VAO permetria reservar un carril d’accés a Barcelona per a autobusos i vehicles d’alta ocupació, el que facilitaria un temps de trajecte competitiu entre Igualada i Barcelona sense que les retencions que hi ha, sobretot a les primeres hores del dia, tinguéssin cap efecte i s’arribés en 40 minuts a Barcelona.

Jordi Cuadras i el seu equip han estat rebuts pel vicepresident de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, Antoni Poveda. Durant la trobada els ha lliurat el projecte de carril Bus-VAO a la B-23, “que està pendent d’un acord entre la Generalitat i l’Estat que els municipis que el volem hem de reclamar”. Poveda, que també és l’alcalde de Sant Joan Despí, ha detallat que el carril Bus-VAO és fàcil encabir-lo a la carretera, sense construir cap estructura de nou. El projecte preveu reduir la mitjana dels dos sentits de circulació, repintar els carrils i afegir una via reservada per autobusos i vehicles d’alta ocupació d’entrada a Barcelona.

Igualada Som-hi també s’ha reunit amb l’alcalde de Sant Feliu de Llobregat, Jordi San José, que recolza l’aliança per aconseguir el nou carril i comparteix la importància de disposar d’un Bus-VAO d’entrada a Barcelona a través de la B-23 fins a l’Avinguda Diagonal. Cuadras i San José han acordat portar l’assumpte als plens municipals de les poblacions afectades a partir de la proposta d’Igualada Som-hi per fer força i aconseguir el projecte.

Jordi Cuadras afirma que “el carril per a autobusos i vehicles d’alta ocupació a la B-23 és clau per a Igualada perquè ens pot donar qualitat de vida, oportunitats laborals i ens pot convertir en ciutat de referència gràcies a una connexió ràpida”. El candidat d’Igualada Som-hi afegeix que aquest és un projecte “per a millorar les comunicacions d’Igualada a curt termini, però a mig i llarg termini ens comprometem a lluitar per un tren gran i ràpid”. Amb la mateixa filosofia dels suports recollits aquest dilluns, Cuadras assegura que “aconseguirem les aliances que siguin necessàries per a fer realitat el tren gran. Ens movem per Igualada des del minut zero i aquest serà el nostre tarannà si tenim la confiança de la ciutadania per governar la ciutat a partir del proper mes de maig”.

En les visites de l’Agenda Exterior a l’Àrea Metropolitana, Jordi Cuadras ha estat acompanyat per l’economista Quim Roca que serà el número 3 de la llista d’Igualada Som-hi. Roca és diplomat  en Ciències Empresarials i llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses (ADE). També té un Màster en Gestió Tributària i en aquests moments està cursant un segon Màster de Direcció Financera. Treballa de controller financer en un grup de 10 empreses amb presència a tot l’Estat i també és el primer secretari del PSC d’Igualada.

La incorporació de Quim Roca al número 3 s’afegeix a la de la infermera, investigadora i professora universitària Montse Montaña que ocuparà el número 2, a la de l’empresari Manel Pla que també formarà part de la candidatura i també ha participat de les reunions de l’Agenda Exterior a l’Àrea Metropolitana i a la del catedràtic d’Història Pere Pascual que tancarà la llista.

tornar_radioIgualada