icon_radio

RÀDIO Igualada Capital(repetició)

BLOG

La campanya de foment d’actituds cíviques posa l’accent en l’oci nocturn i el trànsit‏

L’Ajuntament d’Igualada inicia aquest primer trimestre de 2015 una segona fase en la seva campanya de foment d’actituds cíviques entre la ciutadania que duu per títol “Tu ets el millor exemple”. En la primera fase, la passada tardor, es va fer especial èmfasi en la neteja, la brossa, la bona utilització dels contenidors o la cura dels gossos i les seves defecacions a la via pública, entre altres. En aquesta segona fase, però, es vol incidir especialment en l’oci nocturn, en el respecte a l’entorn i en les normes bàsiques de trànsit, tant pel que fa als vianants i els conductors, com als ciclistes.

Segons explica el tinent d’alcalde d’Entorn de l’Ajuntament, Josep Miserachs, l’objectiu continua sent “recordar a la ciutadania alguns aspectes fonamentals de les nostres ordenances de civisme que massa sovint no es respecten i que generen molèsties o malestar a altres ciutadans”. Miserachs afegeix que “mantenim la mateixa línia positiva de convertir el ciutadà en protagonista, conscienciant-lo que pot ser un col·laborador responsable en el manteniment de la ciutat”. La campanya, que manté la imatge simpàtica i propera de la primera fase, ha estat novament elaborada per la dissenyadora Mireia Sala, de l’estudi igualadí Evvo.

Oci nocturn i trànsit, assignatures pendents

Pel que fa a l’oci nocturn, la iniciativa posa l’accent en aspectes que Miserachs defineix com a “malauradament massa habituals” com són els orins al carrer o el poc respecte al descans dels veïns a causa del soroll, tant el que es produeix a l’exterior de bars i discoteques, com el que pot produir la música d’una festa en un local o un pis

particulars. Els missatges que acompanyen els cartells són “El carrer no és un lavabo, no l’embrutis” i “No siguis brètol, respecta el descans dels veïns”.

L’altre eix principal d’acció fa referència al trànsit i a la convivència de conductors, motoristes, ciclistes i vianants. Els missatges diuen “Motociclista, controla el soroll de la teva moto”, “Conductor, respecta els vianants”, “Vianant, respecta els conductors, utilitza els passos de vianants” i “Ciclista, respecta els vianants, fes ús del carril bici”.

I, en tercer lloc, l’Ajuntament pretén incidir en el respecte a l’entorn. D’una banda, fent un recordatori a l’ús correcte de les papereres, sota els lemes “Les papereres no són contenidors, llença la brossa on toca”, “No llencis brutícia a terra, utilitza les papereres” i, finalment, recordant als fumadors “No llencis les burilles a terra, apaga-les i utilitza les papereres”. D’altra banda, es fan crides a no malmetre els jardins i elements  comuns, fent crides com “Respecta les jardineres amb flors, no te les emportis a casa” i “Respecta els arbres i les zones verdes”. El darrer missatge que recull la campanya fa referència a una problemàtica de l’àmbit de la Salut Pública i el control de les poblacions animals a la ciutat, com ara coloms i gats, amb el missatge “No donis menjar als animals al carrer, fomentes la superpoblació”.

Com arribar a la ciutadania

La campanya farà servir com a altaveus els principals mitjans de comunicació locals, amb insercions publicitàries, per a arribar al màxim nombre possible de ciutadans. A més, es distribuiran adhesius i postals i es posaran cartells en aquelles àrees considerades sensibles, com s’ha fet recentment en parcs i zones verdes, on ja es poden trovar recordatoris de la obligatorietat de dur els gossos lligats i de recollir les seves defecacions.

També es faran córrer aquests missatges a les xarxes socials per a aconseguir la millor difusió i es distribuiran postals entre infants i joves de la ciutat, per tal que, com argumenta Miserachs, “ells siguin els grans aliats i els principals implicats per aconseguir una ciutat cívica i on tothom se senti respectat”.

 

tornar_radioIgualada