RÀDIO Destacats
BLOG
L’empresa igualadina EVVO Retail presenta SuperLab: la nova era del supermercat
EVVO RETAIL, empresa d’innovació en el punt de venda especialitzada en supermercats, amb la col·laboració de Porcelanosa, presenta SuperLab, les noves tendències del supermercat del futur. L’ètica, la sostenibilitat, l’aprofitament alimentari i el control en la generació de residus seran els valors característics d’aquesta nova experiència de compra. SuperLab neix en 2015 amb un anàlisis sobre la crisis del propi sistema de compra a les botigues.
A partir de la pregunta: ‘¿Perquè comprem als supermercats de la manera en que ho fem?’, es van desgranar una sèrie de qüestions, respostes les quals són les propostes que planteja SuperLab. EVVO, que compta amb una experiència de més de 20 anys en el sector de la distribució d’alimentació amb un especial enfoc en la investigació i a la projecció cap el futur, analitza la informació i extreu conclusions que permeten definir hipòtesis de futur. “Investiguem constantment tota la informació relacionada amb el sector, ja sigui en àmbits de disseny e innovació tecnològica, en el comportament i hàbits de compra del usuari, així com les tendències presents i la seva projecció”, explica Pep Valls, coordinador estratègic i creatiu d’Evvo Retail.
Després de tres anys d’investigació i anàlisi, SuperLab proposa un procés de compra personalitzat prenent la tecnologia com a principal eina. Així, el projecte, que anticipa les futures tendències unint els conceptes de la botiga física i on-line, planteja una nova experiència per a l’usuari interactiva, emocionant i fàcil. Una revisió de l’experiència de compra Segons els resultats, anar al supermercat va deixar de ser una activitat agradable, fet que perjudica també a la dinàmica de la compra. Així mateix, requereix l’actualització del sector para aplicar les noves tecnologies i oferir, així, una experiència de compra interactiva satisfactòria. Mitjançant la realitat virtual, els assistents a la presentació van experimentar cóm el futur supermercat respon a les demandes d’un nou perfil d’usuari. “Aquest nou concepte proposa una revisió total de l’experiència de compra, potenciant la venta assistida e integrant la tecnologia per aportar solucions adaptades al perfil de cada usuari”, apunta Pep Valls. Tot això en un context en el que las plataformes logístiques pressionen per a que les compres es realitzin online. En aquest sentit, les ensenyes que vulguin seguir apostant per la compra a botigues físiques, hauran d’oferir als usuaris noves experiències de compra per justificar la visita. “El resultat que proposa SuperLab no es una resposta universal, com a solució única i definitiva. És mes, un plantejament que ens obre noves preguntes i noves alternatives que hauran de poder adaptar-se a les diferents ensenyes, segons el seu posicionament i la seva pròpia personalitat i, sobre tot, la personalitat dels seus usuaris”, recalca Pep Valls. Nou model en un nou escenari Dirigit a tots els públics i a un perfil de consumidor inquiet i inconformista que incorpora la tecnologia en el seu dia a dia, el projecte SuperLab ha detectat diverses tendències del supermercat del futur. Així planteja l’atenció personalitzada en contraposició de l’autoservei que s’ofereix actualment en els supermercats. D’aquesta manera, després de varies comandes, SuperLab ajudarà a l’usuari a escollir quins productes son comuns en el carro de la compra. Així mateix, SuperLab podrà saber quan falta un producte i oferir-li la possibilitat d’incorporar-lo a la llista de la compra, de manera immediata, a través d’una aplicació mòbil dissenyada especialment. D’aquesta manera, es facilita i anticipa la compra del usuari. Així mateix, es filtraran els productes més consumits descartant aquells que no tinguin interès pel consumidor, facilitant una compra més àgil i ràpida i, per tant, més còmoda. Compra ètica en un mon sostenible Una altra tendència del supermercat del futur es la importància dels valors ètics en relació a la producció sostenible dels aliments i la preservació del medi ambient. En aquest sentit, SuperLab apostarà per l’agricultura biodinàmica y oferirà aliments que respectin el seu cicle de vida natural, sense utilitzar substàncies químiques, ni recursos naturals de manera innecessària. Així mateix, l’acumulació d’aliments en el punt de venta, front al desigual repartiment de bens en un mon global i la preocupació cap a la generació de residus sòlids i el seu posterior reciclatge, transformaran la presencia dels diferents productes en el punt de venda. Es per aquest motiu que SuperLab acumularà el mínim stock possible, eliminarà els grans prestatges convencionals d’exposició y evitarà el malbaratament d’aliments. Un altre aspecte important serà la sostenibilitat de l’edificació, per a la qual s’han previst materials ecològics que permetin un fàcil reciclatge o reutilització en posteriors reformes. També s’ha tingut en compte la utilització de materials tècnics, como K-Life així com altres productes del Grup Porcelanosa, que compleixen aquests requisits de sostenibilitat. Per últim, totes las energies i subministraments seran de producció ecològica i renovable. “L’objectiu final es aconseguir un vincle mes intens amb l’usuari, creant una experiència de compra agradable i personalitzada, amb un important compromís ètic/ecològic i amb totes les innovacions tecnològiques al seu abast, en un espai diferent i còmode”, assegura Alejandro Felis, responsable del departament de filials del Grupo Porcelanosa.